THEY WILL READ YOU BLOG.JOIN HERE!!

25 Februari, 2008

Apa ada dengan KUCING..


si kecil pun sayangkan kucing (pic anak buah aku ni..)

Sebut pasal kucing perkara pertama yang terlintas dalam fikiran mesti..comel, manja, cakaran,bulu-bulu kucing, najis kucing..hehe..tapi selain tu sebenarnya kucing mempunyai keistimewaannya yang tersendiri..percayakah anda sekiranya kucing itu sendiri ialah terapi dalam diam?..Saya ada seekor kucing..kadang-kala dia memang menyusahkan..buka skit pintu mesti mau masuk bilik.Hari tu x perasan dia masuk bilik..amboi-amboi sedap-sedap dia tido atas katil..nasib baik dia tak melepas..hehe.tapi saya tetap sayang dia.kalau tension boring-boring mcm tu..dialah tempat saya kacau…. Kacau kacau dan terus kacau..hehehe…saya akui memang berkesan.Tapi tak taulah bagi mereka yang tidak suka/fobia kucing..lain orang lain selera…

-Mengikut satu kajian di Australia, dengan membelai kucing kita dapat menurunkan kadar tekanan darah.

-Kucing merupakan sahabat kepada tuannya.Secara langsung dapat menjauhkan gejalah cepat merasa cemas, kemurungan dan sebagainya.

-Memelihara haiwan peliharaan juga dapat mengurangkan risiko penyakit jantung.

Ni baru sikit …ada lagi fakta mengenai kucing..jadi peliharalah binatang peliharaan..Sekiranya ada kucing tu,peliharalah baik-baik…jaga makan minum dan tempat tido dia.Tapi terus-terang..saya ni pun kadang-kadang terlalai gak ..hehe…

Tiada ulasan: